ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ... dunamitispress@yahoo.gr ...dunamitis1@gmail.com.... 24ωρες... ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ...Συνεχής ροή Ειδήσεων από όλο τον Κόσμο...

Τρίτη 3 Απριλίου 2018

Πέθανε ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγουδήμος...

Ο Μάκης Αγούδημος τουλάχιστον κατά τα πρώτα χρόνια της ενασχόλησής

 του με την ακτοπλοΐα ήταν γνωστός στον Πειραιά για το γεγονός ότι κατέβαινε και επόπτευε ο ίδιος τον απόπλου κάθε ενός από τα πλοία του, συχνά δε λύνοντας ο ίδιος τον τελευταίο κάβο.
Αποτέλεσε επί σειρά ετών κυρίαρχος στην ανάληψη συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας, των κρατικά επιδοτούμενων άγονων γραμμών.

Να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια εκκρεμούσε σημαντικός αριθμός δικαστικών υποθέσεων, κυρίως απαιτήσεων εις βάρος εταιρειών συμφερόντων του.

Η ακτοπλοϊκή του, GA FERRIES, πτώχευσε επισήμως με δικαστική απόφαση το 2011 αλλά τα προβλήματα είχαν αρχίσει τουλάχιστον τέσσερα χρόνια πριν.

Κατά το χρόνο της πτώχευσης της εξαιτίας μη εξυπηρετούμενων υποχρεώσεων σε τράπεζες και προμηθευτές κατείχε 9 πλοία. Τα περισσότερα από αυτά κατασχέθηκαν από πιστωτές της εταιρείας και εκποιήθηκαν

Το 2003 δρομολογήθηκε το «Ανθή Μαρίνα» ένα από τα μεγαλύτερα τότε πλοία στο Αιγαίο. Τόσο αυτό όσο και τα υπόλοιπα από τα πλοία που είχε κατά την πτώχευση πουλήθηκαν ως παλιοσίδερα στα διαλυτήρια του Αλιάγα . Το μόνο πλοίο που παραμένει εν ενεργεία είναι το «Αλκμήνη Α’» που βρίσκεται σε λειτουργία σε γραμμές της Σκανδιναβίας.

Το τελευταίο πλοίο του Αγούδημου που εκποιήθηκε το 2006 και διαλύθηκε ήταν το ταχύπλοο «Jet Ferry 1» που για κάποια περίοδο είχε δρομολογηθεί στις γραμμές Πάτρας – Επτανήσων.

Συνολικά η εταιρεία διαχειρίστηκε 15 πλοία , με γνωστότερο ίσως εξ αυτών ως παλιότερο το «Δημητρούλα» που ναυπηγήθηκε στην Ιταλία το 1977 έχοντας υπηρετήσει στις γραμμές Θεσσαλονίκης Κρήτης Σποράδων αρχικά και αργότερα Πειραιά, Κυκλάδων, Δωδεκανήσων, Αλεξανδρούπολης.


Αποτέλεσε επί σειρά ετών κυρίαρχος στην ανάληψη συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας, των κρατικά επιδοτούμενων άγονων γραμμών.

Ο Γεράσιμος Αγούδημος ήταν παντρεμένος με τη Ροδάνθη Αγούδημου και είχε πέντε παιδιά, τρεις κόρες και δύο γιούς.

Ο πατέρας του Κεφαλλονίτη εφοπλιστή, Αλέκος, ήταν επίσης ναυτικός και εκτός από τον Μάκη είχε άλλα δύο μεγαλύτερα παιδιά, Δημήτρης και Ελένη

Ο Μάκης έγινε πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού στα 24 χρόνια και τα πρώτα χρόνια ασχολήθηκε με τη φορτηγό ναυτιλία πριν μεταπηδήσει στην επιβατηγό.

Ο αστικός μύθος τον θέλει επιστήθιο φίλο του Ανδρέα Γ. Παπανδρέου και να του έχει δηλώσει ότι θα υπάρχει πάντα ένα πλοίο στη διάθεσή του όταν χρειαστεί.

ΚΑΙ  ΛΙΓΗ  ΙΣΤΟΡΙΑ

Ο Γεράσιμος -ή Μάκης, για τους φίλους του- Αγούδημος, με πάθος για τα άλογα, τα πούρα και την καλή ζωή, ανδρώθηκε επιχειρηματικά τις δύο πρώτες τετραετίες του ΠΑΣΟΚ, όπως πολλοί άλλοι ανταγωνιστές του. Η πετυχημένη και κερδοφόρα πορεία του στη θάλασσα άρχισε ουσιαστικά το 1982, έναν χρόνο μετά την άνοδο του Ανδρέα Παπανδρέου στην εξουσία.

 Με τον αναπτυξιακό νόμο της εποχής 1262/1982 κατάφερε να πάρει τις πρώτες επιδοτήσεις, ύστερα και από παρότρυνση του καλού του φίλου Γιώργου Κατσιφάρα, τότε υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας. Ετσι, με τα πρώτα χρήματα, της τάξεως του 1.600.000.000 δρχ., αγοράζει τα δύο πρώτα πλοία του, το «Μιλένα» και το «Νταλιάνα», που έφεραν τα ονόματα των δύο κοριτσιών που είχε αποκτήσει από τον γάμο του με τη Ροδάνθη Αγούδημου - δύο γιαπωνέζικα σκαριά, που ανήκαν στην ιαπωνική Diamond Ferry και έμελλε να αλλάξουν άρδην τα ως τότε δεδομένα στα θαλάσσια ταξίδια.


Το 1989 ο Κεφαλλονίτης εφοπλιστής αναζητούσε κτίριο στο κέντρο του λιμανιού του Πειραιά για να εγκαταστήσει την αυτοκρατορία του. Ετσι, προχώρησε στην αγορά του γυάλινου πύργου στην Ακτή Μιαούλη, που σήμερα στέκει σαν «φάντασμα», με τις επιγραφές της εταιρίας να υπάρχουν ακόμα. Τις ημέρες της δόξας του όσοι τον επισκέπτονταν έμεναν άναυδοι από το μέγεθος και τη χλιδή του γραφείου, καθώς και από το γεγονός ότι για να φτάσει κάποιος ως την πόρτα του έπρεπε να περάσει από μια... κλίμακα (σκάλα) καραβιού!

Την ίδια χρόνια απέκτησε και τα πλοία «Ροδάνθη» και «Δημητρούλα». Η ανοδική πορεία τής τότε δυναμικά αναπτυσσόμενης εταιρίας του κορυφώθηκε το 1990, με την αγορά του επιβλητικού «Μαρίνα» και των δύο «Ρομίλντα», του πρώτου, που αγοράστηκε το 1992 για να μετονομαστεί σύντομα σε «Απόλλων Εξπρές 2», και του δεύτερου, του κλασικού «Ρομίλντα», που αγοράστηκε το 1993 και έμεινε στην GA FERRIES ως το τέλος της. 

Λέγεται, μάλιστα, ότι το «Δημητρούλα» πήρε το όνομά του από τη Δήμητρα Λιάνη - Παπανδρέου, ως ένδειξη αγάπης και εμπιστοσύνης στο πρόσωπο του προέδρου του ΠΑΣΟΚ. Οσο για το «Ροδάνθη», υπήρξε στα χρόνια της παντοκρατορίας του η επιτομή του στιλ και της πολυτέλειας στα θαλασσινά ταξίδια. Ενα πλωτό «παλάτι», που διέθετε εξωπραγματικές για την εποχή ανέσεις, όπως πισίνα, disco και καταστήματα, και «όργωσε» σχεδόν όλο το Αιγαίο.

Παροιμιώδης έχει μείνει η συμπεριφορά του Αγούδημου στους Φιλιππινέζους ναυτεργάτες, επειδή καθυστερούσαν τις εργασίες στο πλοίο «Ροδάνθη», ώστε να ξεκινήσει το ταξίδι για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα. Με το πούρο στο χέρι, τους φώναζε: «Γιατί αργείτε; Δουλειά, ρε, δουλειά!»

Το 2009 η επιβολή λουκέτου στη ναυτιλιακή αυτοκρατορία Αγούδημου χαρακτηρίζεται μονόδρομος, αφού τα χρέη που είχε συσσωρεύσει προς τις εταιρίες πετρελαιοειδών για προμήθεια καυσίμων, τις εταιρίες επισκευών, αλλά και προς τον ΟΛΠ έφτασαν τα 20.000.000 ευρώ και «έπνιγαν» την GA Ferries. Είναι η εποχή που ο Μάκης Αγούδημος εμφανίζεται εξαιρετικά στενοχωρημένος, μετά την απόφαση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας να εξαιρεθεί από τη διεκδίκηση δρομολογίων για την κάλυψη 17 άγονων γραμμών. Η υγεία του κλονίζεται, ενώ κάποιοι θεωρούν ότι αποπειράθηκε να βάλει τέλος στη ζωή του λόγω της οικονομικής ασφυξίας, όταν μεταφέρθηκε ξαφνικά σε ιδιωτικό νοσηλευτικό κέντρο της Γλυφάδας λόγω «φαρμακευτικής δηλητηρίασης».

Το ένα μετά το άλλο, τα πλοία του Γεράσιμου Αγούδημου παίρνουν τον δρόμο προς τα διαλυτήρια πλοίων της Τουρκίας, ενώ άλλα βγαίνουν στο «σφυρί», όπως το «Jet Ferry» και το «Ανθή Μαρίνα», που είναι τα νεότερα της εταιρίας. Το 2010, αν και ο ίδιος έχει φύγει από τη χώρα με προορισμό το Λουγκάνο, προχωρά στην πώληση της υπερπολυτελούς βίλας του στην περιοχή Γαλάζια

 Ακτή του Λαγονησίου για κάτι παραπάνω από 15.000.000 ευρώ. Δεν θα έχουν, όμως, την ίδια τύχη τα υπόλοιπα ακίνητα της αυτοκρατορίας του, τα οποία βγαίνουν σε πλειστηριασμό το ένα μετά το άλλο. Ανάμεσα σ' αυτά, το τριώροφο κτίριο που βρίσκεται σε οικόπεδο 1,1 στρέμματος στη Γλυφάδα, ένα οικόπεδο ενός στρέμματος με κτίσματα στην περιοχή των Καλυβίων, αλλά και μια βίλα 750 τ.μ. σε οικόπεδο 620 τ.μ. στο Παλαιό Φάληρο.


Δύο ήταν πάντα τα μεγάλα πάθη του Νίκου Αγούδημου: τα γρήγορα αυτοκίνητα και οι όμορφες γυναίκες. Στο παρελθόν τον έχουμε δει να οδηγεί από BMB Μ3 coupe και Porcshe Cayenne μέχρι Mercedes και Rangler! Οσο για τις κατακτήσεις του; Η λίστα με τα ωραία θηλυκά που πέρασαν από τη ζωή του είναι μεγάλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου