ΦΩΤΗ
Στο 100% έφτασαν οι ακυρώσεις κρατήσεων στη Σαμοθράκη, μέσα στον Δεκαπενταύγουστο, σύμφωνα
Το πλήγμα για την εικόνα του νησιού είναι μεγάλο και είναι ενδεικτικό πως για την περίοδο μετά τις 20 Αυγούστου η πληρότητα φτάνει μόλις το 40%.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ζημιά δεν έχουν υποστεί μόνο οι επαγγελματίες του τουρισμού αλλά και πολλοί άλλοι κλάδοι που εξαρτώνται από την τουριστική οικονομία."Η σεζόν σε μας διαρκεί μόλις 40 μέρες. Από τη στιγμή που χάσαμε τον Δεκαπενταύγουστο, τίθεται πλέον ζήτημα επιβίωσης για τις επιχειρήσεις της Σαμοθράκης. Ο κόσμος έχει βουβαθεί", δήλωσε ο κ. Γληνιάς.
Παρατείνονται τα έκτακτα δρομολόγια ως την Τρίτη
Στο μεταξύ, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από το υπουργείο Ναυτιλίας, η Seajets επεκτείνει τα έκτακτα δρομολόγια της σύνδεσης της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη τη Δευτέρα 19/8 και την Τρίτη 20/8 με το «Andros Jet».
Τα δρομολόγια θα παραμείνουν τα ίδια για τη Δευτέρα 19/8 και την Τρίτη 20/8, όπως και στις προηγούμενες ημέρες."Η σεζόν σε μας διαρκεί μόλις 40 μέρες. Από τη στιγμή που χάσαμε τον Δεκαπενταύγουστο, τίθεται πλέον ζήτημα επιβίωσης για τις επιχειρήσεις της Σαμοθράκης. Ο κόσμος έχει βουβαθεί", δήλωσε ο κ. Γληνιάς.
Παρατείνονται τα έκτακτα δρομολόγια ως την Τρίτη
Στο μεταξύ, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από το υπουργείο Ναυτιλίας, η Seajets επεκτείνει τα έκτακτα δρομολόγια της σύνδεσης της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη τη Δευτέρα 19/8 και την Τρίτη 20/8 με το «Andros Jet».
Τα δρομολόγια θα παραμείνουν τα ίδια για τη Δευτέρα 19/8 και την Τρίτη 20/8, όπως και στις προηγούμενες ημέρες.
Να προχωρήσει η χρηματοδότηση για το λιμάνι, ζητεί ο δήμαρχος
Παράλληλα, ο δήμαρχος Σαμοθράκης, Αθανάσιος Βίτσας, δίνει απαντήσεις σχετικά με την κατάσταση του λιμανιού.
"Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης δεν είναι μόνο ο καθαρισμός και η εκβάθυνση του αλλά περισσότερα προβλήματα και πιο σύνθετα.
Πρέπει να ξεπεραστούν πλήθος προβλημάτων που οδηγούν σε αδιέξοδο (ανάγκη νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, έκδοσης νέων περιβαλλοντικών όρων, επαναχάραξης γραμμών αιγιαλού – παραλίας, τροποποίησης της οριοθετημένης γραμμής χερσαίας ζώνης κ.α.) περιορισμενες δυνατότητες κύκλου ελιγμών κι ακόμα πιο περιορισμένες δυνατότητες ελλιμενισμού πλοίου.
Δηλαδή ειδικές συνθήκες, ξεπερασμένων προδιαγραφών με μη εφικτή τη λειτουργία των κανόνων της αγοράς.
Διέξοδος στην άρση των ανωτέρω προβλημάτων δόθηκε με το Ν.4150/2013, με τον οποίο οι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων μείζονος ενδιαφέροντος (όπως και του λιμένα Καμαριώτισσας), υποχρεώθηκαν να προβούν σε σύνταξη Αναπτυξιακού Προγράμματος (Master Plan), υπό τη μορφή «Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ)».
Περιλαμβάνει μία σειρά μελετών, όπως τοπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, έργων παράκτιας προστασίας, η/μ εγκαταστάσεων και Μ.Π.Ε. και φυσικά επέκταση.
Ο Ο.Λ.Α δεν διέθετε τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους και εισηγήθηκε στο δήμο (υπάρχει το σχετικό υπόμνημα) την αναζήτηση χρηματοδότησης (προεδρεία Σταυράκογλου)
Η αρχική δέσμευση χρημάτων για την εκπόνηση των μελετών έγινε κατόπιν αιτήματός μας για το στρατηγικό για το νησί έργο τον Ιανουάριο του 2015 από το Υπουργείο Υποδομών (Υπουργός Μ. Χρυσοχοίδης) αργότερα το καλοκαίρι του 2015 παρά τα προβλήματα της χώρας η χρηματοδότηση αξιολογήθηκε ως προτεραιότητας και παρέμεινε στο Π.Δ.Ε (Υπουργός Χ. Σπίρτζης, Γεν. Γραμ. Γ. Δέδες).
Αναθέτουσα αρχή ορίστηκε η Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών (Δ20) και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός.
Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 13.10.2016 και σήμερα οι αναγκαίες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. έχουν υποβληθεί για έγκριση στην Ε.Σ.Α.Λ και συγχρόνως η Περιβαλλοντική Μελέτη (Μ.Π.Ε) προς έγκριση στην Υπηρεσία Περιβάλλοντος.
Αυτό το οποίο πρέπει στη συνέχεια να γίνει είναι οι εγκρίσεις των μελετών και η χρηματοδότηση του έργου".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου